LLSH

Productions scientifiques

Chapitre ouvrage
Education in plurilingual and pluricultural environments
Zehra, Gabillon; Carole, Atem. Contextualising education in plurilingual and pluricultural environments, 52, Peter Lang, pp.37-45, 2023, Transversales, 9782875745002. ⟨10.3726/b20935⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2023
Chapitre ouvrage
The family-school relationship in French Polynesia
Zehra Gabillon; Carole Atem. Contextualiser l’éducation en milieux plurilingues et pluriculturels (Contextualising education in plurilingual and pluricultural environments), 52, Peter Lang, pp.183-229, 2023, Transversales, 9782875745002. ⟨10.3726/b20935⟩
Zehra Gabillon
Sabine Dufay
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2023
Ouvrage
Contextualiser l’éducation en milieux plurilingues et pluriculturels/Contextualising education in plurilingual and pluricultural environments
Zehra Gabillon; Carole Atem. Peter Lang, 52, 2023, Transversales, 9782875745002. ⟨10.3726/b20935⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2023
Chapitre ouvrage
Multilingualism in the Social Ecology of French Polynesia: Bridging the gap between additional language learning research and classroom practices
Peter, Brown; Nabila, Gaertner-Mazouni. Small Islands, Big Issues: Pacific Perspectives on the Ecosystem of Knowledge, Peter Lang, pp.253-276, 2023, 9781789977721. ⟨10.3726/b16720⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2023
Ouvrage
Learning additional languages in plurilingual school settings: Autochthonous, foreign, regional and heritage languages
Peter Lang. , 12, pp.222, 2022, Champs Didactiques Plurilingues : données pour des politiques stratégiques, 9782875746139
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2022
Chapitre ouvrage
The role of artefacts and gestures in English language learning
Joël Bisault, Roselyne Le Bourgeois, Jean-François Thémines, Mickaël Le Mentec, Céline Chauvet-Chanoine. Objects to learn about and objects for learning 1: Which teaching practices for which issues?, 10, Iste Editions & Wiley, pp.35-60, 2022, ISBN-10:1612335594
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2022
Ouvrage
Apprentissage de langues additionnelles dans un cadre scolaire plurilingue : langues autochtones, étrangères, régionales et patrimoniales
Peter Lang, 7, 2022, Champs Didactiques Plurilingues, 9782807619265
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2022
HDR
Analysing content and language integrated learning (CLIL) and English as an additional language (EAL) interactions and exploring representations in a plurilingual context
Education. Université de la Polynésie française, 2020
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2020
Article
Éditorial – Enseignement d’une matière par l’intégration d’une langue étrangère : recherche et pédagogie
Contextes et Didactiques, 2020, 15, pp.9-12. ⟨10.4000/ced.2047⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2020
Autre publication
Project EMILE/CLIL2D parent interviews
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2020
Article
Revisiting CLIL: Background, Pedagogy, and Theoretical Underpinnings
Contextes et Didactiques, 2020, Enseignement d’une matière par l’intégration d’une langue étrangère : recherche et pédagogie, 15, pp.88-116. ⟨10.4000/ced.1836⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2020
Article
Analyse des interactions dans la classe d’anglais à l’école élémentaire : une étude sur l’implication des apprenants
Contextes et Didactiques, 2019, 14, pp.72-98. ⟨10.4000/ced.1417⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2019
Communication
L’approche “EMILE” dans le contexte de l’apprentissage à l’école primaire
Congrès AREF 2019, Jul 2019, Bordeaux, France
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2019
Communication
Le rôle des artefacts et des gestes dans les activités utilisant l’approche EMILE : le cas des jeunes apprenants
Congrès international du CAREF "Objets pour apprendre, objets à apprendre : quelles pratiques enseignantes pour quels enjeux ?", Université de Picardie Jules Vernes, Jun 2019, Amiens, France
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2019
Communication
EFL teachers’ representations of Task-Based Language Teaching
ALAA Conference 2018: Engaging diversity: Creating connections and building knowledge, Nov 2018, Wollongong, Australia
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Autre publication
ELT corpus: The French Polynesian elementary school context
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Autre publication
Corpus from primary school ELT classes from French Polynesia: Documents, quotations and codes
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Communication
Bridging the gap between foreign language learning research and classroom practices
3rd Pacific Islands Universities Research Network conference, Université de la Polynésie française, Oct 2018, Punaauia, French Polynesia
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Article
Analysing Teachers’ Representations of Digital Technology Using a Grounded Theory Approach
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2018, 14 (10), 18 p. ⟨10.29333/ejmste/93380⟩
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Article
Des éléments de corpus pour comprendre les représentations sur le numérique en contexte polynésien : préalables à la conception d’un dispositif de formation des enseignants du 1er degré Corpus Elements to Understand the Teacher Representations of the Digital Technology in the Context of French Polynesia: Prerequisites to the Conception f a Primary Level Teacher Training Scheme
Contextes et Didactiques, 2018, 11, pp.35-66. ⟨10.4000/ced.1003⟩
Rodica Ailincai
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Communication
Représentations sur l’usage du numérique en classe
Colloque-etic-3 : Colloque Ecole et Technologies de l'Information et de la Communication Francophone ETIC 3, Université Paris Descartes, Jun 2018, Paris, France
Rodica Ailincai
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Article
Des éléments de corpus pour comprendre les représentations sur le numérique en contexte polynésien
Contextes et Didactiques, 2018, 11, pp.35-68
Rodica Ailincai
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Communication
Analysis of elementary school level EFL interactions
Colloque Journées de la Recherche en Education (JRE), May 2018, Punaauia, French Polynesia
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2018
Communication
Exploring teacher and peer mediation in elementary EFL classroom interactions
The Applied Linguistics Conference: Applied Linguistics in the New Millennium: Multiple Theories, Pathways, and Practice (ALANZ / ALAA / ALTAANZ), Nov 2017, Auckland, New Zealand
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2017
Communication
Using Video Recorded Corpus to Analyze Classroom Interactions in Elementary School EFL Classes
International Teacher Education Conference 2017 (paper published in TOJET Special Issue for ITEC 2017, pp. 949-969), Aug 2017, Harvard University, Cambridge, MA, United States
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2017
Communication
CLIL: Uniting research and teacher development
CoTESOL's 40th Annual Fall Convention, Nov 2016, Denver, United States
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2016
Communication
Maeha’a Nui: A Multilingual Primary School Project in French Polynesia
The Hawaiian Conference on Language Learning 2016, Hawaii, USA, © The International Academic Forum 2016 The International Academic Forum (IAFOR), Jan 2016, Hawaii, United States. pp.137 - 152
Zehra Gabillon
Jacques Vernaudon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2016
Communication
Pratiques éducatives scolaires et familiales en Polynésie française. Recueil d’un corpus en contexte plurilingue
Les Printemps de la recherche en ESPE. Deuxième colloque du Réseau national des ÉSPÉ (R- ÉSPÉ) : « La recherche en éducation : des enjeux partagés », Réseau national des ÉSPÉ (R- ÉSPÉ), Mar 2016, Paris, France
Jacques Vernaudon
Rodica Ailincai
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2016
Communication
School and Family Involvement in Educational Practices in French Polynesia
The IAFOR International Conference on Education - Hawaii 2016, IAFOR - The International Academic Forum, Jan 2016, Honolulu, Hawaii, United States. pp.199-215
Jacques Vernaudon
Rodica Ailincai
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2016
Article
The role of artefacts and gestures in CLIL lessons
TESOLANZ Journal, 2016, CLESOL conference proceedings, 24, pp.26-37
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2016
Communication
Content and Language Integrated Learning: In Search of a Coherent Conceptual Framework
The European Conference on Language Learning (ECLL) 2015, The International Academic Forum (IAFOR), Jul 2015, Brighton, United Kingdom. pp.311-324
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2015
Communication
Multilingual primary education initiative in French Polynesia
International Conference on New Horizons in Education(INTE), Jun 2014, Paris, France. pp.3595-3602, ⟨10.1016/j.sbspro.2015.01.1077⟩
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2015
Communication
Language Learner Beliefs from an Attributional Perspective
4th International Conference on New Horizons in Education, Jun 2013, Rome, Italy. pp.1697-1711, ⟨10.1016/j.sbspro.2013.12.193⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2013
Communication
A Synopsis of L2 Teacher Belief Research
Belgrade International Conference on Education 2013, Nov 2013, Belgrade, Serbia
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2013
Article
CLIL: A Science Lesson with Breakthrough Level Young EFL Learners
Education, 2013, 3 (3), pp.168-177. ⟨10.5923/j.edu.20130303.05⟩
Zehra Gabillon
Rodica Ailincai
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2013
Article
Discrepancies between L2 Teacher and L2 Learner Beliefs
English Language Teaching (Canadian Center of Science and Education), 2012, 5 (12), pp.94-99. ⟨10.5539/elt.v5n12p94⟩
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2012
Communication
Revisiting Foreign Language Teacher Beliefs
International Online Language Conference 2012, Nov 2012, Online/en ligne, pp.190-203
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2012
Article
Learner Beliefs on L2 Attitudes and Motivation: An Exploratory Study
Lingua et Linguistica, 2007, 1 (1), pp.68-90
Zehra Gabillon
EASTCO — Études approfondies des sociétés traditionnelles et contemporaines en Océanie
Co-auteurs
2007